5 Haziran 2018 593 Views

Google AMP nedir, ne değildir bunu incelemek için bu yazıyı yazdım. Google AMP kullanmalı mısınız gelin buna karar verin.

Biliyorsunuz, her zaman Google’ın web’i iyileştirme yönünde çalışıyor. HTTPS’ye geçiş yapmayan web siteleri konusunda daha katı hale geldi. Google, ziyaretçileri için tamamen mobil uyumlu bir deneyim oluşturmak isteyen yayıncılara, web yöneticilerine ve web geliştiricilerine kendi çözümlerini sundular. Buna AMP veya Hızlandırılmış Mobil Sayfalar denir.

Mobil UX, WordPress geliştirme sürecinde büyük bir rol oynadığında, Google’ın AMP Projesi, mobil ziyaretçilerle daha hızlı bir etkileşim yaratmak için gereken araçları sunacağını söyledi. Ama bütün hikaye bu mu? Gerçekten bu kadar basit mi? Belki de değil.

Google AMP’nin ne olduğuna, WordPress içeriğinize neler yaptıklarına ve neden bazı web geliştiricilerinin ilgisini çekebileceğine bakalım. AMP tarafından korkmayan ve bu yeni açık kaynaklı çerçeve hakkında heyecanlanmayanlar için, başlamanız için bir eklentiyi nasıl kullanacağınız konusunda size yol göstereceğim ve ardından web sitenizi ücretsiz bir doğrulama aracıyla test edeceğiz.

Google AMP Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Temelleri ile başlayalım. Google AMP nedir?

Başlangıçta, AMP açık kaynak girişimi, mobil cihazlarda web sitesi hızını iyileştirmek amacıyla 2015 yılında tanıtıldı . Ancak Google’a göre, kullanıcılar için mobil deneyimin iyileştirilmesinin ötesine geçti. AMP, yayıncıların mobil deneyimi daha etkili bir şekilde para kazanmasına yardımcı olan bir çözümdü.

Video, animasyon ve grafik gibi zengin içerikli web sayfalarını akıllı reklamlarla birlikte çalışmak ve anında yüklemek istiyoruz. Aynı kodun birden fazla platformda ve cihazda çalışmasını da istiyoruz, böylece içerik her yerde görünebilir(Telefon, tablet veya bir mobil cihaz).

AMP’nin neye benzediğine gelince, muhtemelen mobil web’de yaptığınız aramalarda AMP makaleleriyle karşılaşmışsınızdır, ancak belki de farkında değildiniz. AMP makalesiyle karşılaştığınızı şu şekilde anlayabilirsiniz:

Bağlantının hemen atındaki şimşek simgesine bakın, bu AMP’nin göstergesi.

Aramada bir AMP bağlantısına tıkladıktan sonra karşılaşacağınız şey:


Karşılaştığınız diğer duyarlı içeriklere benziyor, değil mi? Doğrudan makalenin kaynağına gitmek istiyorsanız, üst kısımdaki köprü zinciri düğmesini tıklamanız gerekir:

Standart mobil deneyim ile AMP arasındaki diğer bir önemli fark, bu makalelerin reklam odaklılığıdır. Bu, AMP için optimize ettiğiniz her içeriğin paraya indirilmesi gerektiğini söylemez, ancak bu teknolojiyi kullanmanın yararı da budur. Bu makalede, satır içi reklamları şöyle gösterilmektedir:

Facebook Instant Articles ile tanışmışsanız, AMP size oldukça tanıdık gelecektir. Bu ikisi arasındaki ana fark, mobil cihazlar için optimize edilmiş içeriği bulabileceğiniz yerdir. Facebook Anında Makaleler sadece Facebook üzerinden kullanılabilirken, AMP makaleleri hemen hemen her yerde (örn. Google, Bing, Medium, Twitter). Bu, Facebook’un yaptığı ama daha fazla erişim isteyen insanlar için son derece cazip bir alternatif.

Google AMP Neden Var?

Hız ve performans optimizasyonu , bu günlerde WordPress ile bağlantılı olarak sıklıkla konuşulmaktadır. Google’a göre, ziyaretçileriniz – özellikle de mobil cihazlarda olanlar – sinir bozucu deneyimlerle uğraşmak zorunda kalıyorlar.

Şu anda, mobil sitelerin dörtte üçü, yüklenmek için on saniyeden fazla sürüyor. Bu, yalnızca üç saniyelik yükleme süresinden sonra yüklenen sitelerin, mobil kullanıcıların %53’ü ile iyi geçinmiyor. Sitenin, 19 saniyeden fazla bir sürenin aksine 5 saniyenin altında yüklendiğinde iki kat daha fazla mobil reklam geliri elde etmesiyle, Google’ın AMP’yi neden başlatmak için gerekli bir girişim yaptığını görebilirsiniz.

Google AMP Nasıl Bu Kadar Hızlı?

AMP HTML: Bu, yalnızca HTML’nin ayrıştırılmış bir sürümüdür.
AMP JS: Bu, AMP’nin JavaScript sürümüdür. Tüm kaynak yüklemelerini yönetmek için JavaScript en iyi uygulamalarını ve bir kütüphaneyi kullanır.
AMP Önbelleği: Bu önbelleğe alma sistemi, AMP içeriğinizi önbelleğe almak ve kullanıcılara mümkün olan en hızlı şekilde iletmekle sorumludur.
Daha yüksek profilli kullanıcıların bazılarından örnek olaylara göre AMP katılımı ve tutumu artırmak ve büyümeyi geliştirmek için çok iyi çalışıyor. Örneğin, Time dergisi ziyaretçilerin mobil sitelerinde AMP ile 13 kat daha uzun süre geçirdiğini bildiriyor. Öte yandan Gizmodo, AMP ziyaretçilerinin% 80’inin sitelerinde yeni olduğunu söylüyor.

Ve bunlar AMP ile ilgili tek fayda değil:

AMP, büyük geliştirici ekipleri veya iri bir bütçe gerektirmez. Aslında çoğu geliştirici, özellikle WordPress’te çalışıyorlarsa, bunu kullanmak için gerekli becerilere sahiptir.
Google, web geliştiricilerinin esnek, özelleştirilmiş ve markalı mobil deneyimler oluşturabileceğini taahhüt ediyor. Yukarıdaki GQ örneğini GQ web sitesinde bulunan makaleyle karşılaştırırsanız, bunun gerçekten doğru olduğunu görürsünüz.
Google’a göre AMP, yüzlerce analiz aracı, içerik yönetim sistemi ve diğer lider teknoloji çözümleri ile bütünleşiyor.
Bing, AMP sayfalarının diğerlerine göre% 80 daha hızlı yüklendiğini iddia ettiği için bundan çok etkilendi.
Tabii ki, AMP eleştiriden yoksun değil. Bununla ilgili endişelerini dile getiren bazı geliştiriciler ve yayıncılar var. Bu nedenle, AMP’nin neden tüm web siteleri için uygun olmayabileceğini çabucak özetleyelim:

Eklenti İşlevselliğini

AMP’nin,  iyileştirilmiş mobil deneyim nedeniyle içeriğinizi SEO’da artırması muhtemel olsa da, bu bir tradeoff ile birlikte geliyor. Çok hafif HTML ve JavaScript kullandığı için, özellikle eklentileri, sitenize iletişim formları, pop-up’lar veya başka bir dinamik içerik ekleyen, özellikle de eklentilerle çalışmaz.

Google Analytics Hatası

Görünüşe göre, AMP trafiğine erişmeye çalıştığında Google Analytics ile iyi belgelenmiş bir hata var. Google, sorunun farkındadır ve bunun için henüz bir düzeltme yapılmamıştır. Bu nedenle, doğru trafik bilgisi istiyorsanız şu an için AMP analizine güvenmeniz gerekir.

Uygulamada Zorluk

Her web geliştiricisi için AMP’nin uygulanması kolay değildir. Çünkü AMP, tüm web sitesi türleri ve hatta tüm içerik türleri için evrensel olarak ideal bir çözüm değildir. Örneğin:

AMP, web sayfalarını değil, yalnızca blog yayınları ve haber öyküleri için uygun bir şekilde çalışıyor.
Ayrıca tüm web siteleri için ideal değildir. Öyküleri anlatmaya odaklananlar – yine, bloglar ve haber siteleri – bu formattan en çok yararlanacak olanlardır.
İçeriğinizin iki ayrı sürümünü oluşturmanız gerekir: biri sitenizin normal masaüstü ve mobil sürümleri ve bir tanesi AMP içindir.
HTML ve CSS ile nasıl kod yazılacağını biliyorsanız, bu öğrenme eğrisini azaltır. Ancak, AMP’nin belirli kurallarını kullanarak kodunuzu yeniden yazmanız ve AMP’ye aktarmak istediğiniz her bir içerik parçası için medya etiketlerinizi güncellemeniz gerekir.

WordPress Google AMP Kurulumu

AMP’nin siteniz için harika olacağına karar verdiyseniz, AMP’yi WordPress’te nasıl kullanmaya başlayacağınıza ve ardından her şeyin düzgün bir şekilde çalıştığını doğrulayacağınıza bir göz atalım.

Eklentiyi Kurun

İlk önce: WordPress AMP Eklentisini kurun. Eklenti geliştiricisi, bunun nasıl yapılacağını açıklayan harika bir iş çıkardı(Ayarlamalar 2.50’den sonra başlıyor):

Bu eklentiyi keşfetmek için zaman ayırdığınız sırada, birkaç şeyi not aldığınızdan emin olun:

  • Aksi takdirde, bunları kendi başınıza eklerseniz kullanamayacağınız bir dizi iletişim formu ve harekete geçirici mesaj eklentisini destekler.
  • Geliştirici, web sitesinde, arama için AMP içeriğinin nasıl optimize edileceği, WooCommerce ile nasıl kullanılacağı vb. Konularda yardımcı olacak harika bir AMP öğreticileri bölümüne sahiptir.
  • Bu eklenti, özellikle mobil cihazlar için hazırlanmış içerik oluşturma sürecini kolaylaştıran bir AMP sayfa oluşturucuyu olan WordPress’e ekler. İşte nasıl kullanılacağı hakkında bir video:

İçeriğinizi Oluşturun

Ardından, içeriğinizi oluşturma zamanı. AMP eğiticilerine başvurduğunuzdan emin olun, böylece sayfalarınızı yönergelere göre nasıl kodlandıracağınızı ve yapılandıracağınızı bilirsiniz. AMP’ye gelişmiş özellikleri ve etkileşimli tasarımları nasıl ekleyeceğinizi öğrenmek için bunu da kullanabilirsiniz.

İçeriğinizi Etiketleyin

İşiniz bittiğinde, Google’ın ve diğer platformların AMP içeriğini yayınladığını göstermek için bu sayfanın içine düştüğü kanonik etiketler eklemeniz gerekir.

Web sitenizin orijinal sayfasında, bu standart etiketi ekleyin:

<link rel="amphtml" href="http://www.siteadresiniz.com/blog/amp/">

Oluşturduğunuz AMP içerik sayfasında, bu standart etiketi dahil edin:

<link rel="canonical" href="http://www.siteadresiniz.com/blog/">

Google Analytics’i Ekleyin

Google Analytics şu anda AMP için düzgün çalışmıyor olabilir, ancak bu AMP içeriğinizi izleyememeniz anlamına gelmez. Google’ın bu aksaklıkların nasıl sıralanacağını asla bilemeyiz. Sadece AMP eklentinize gidin ve Google Analytics kimliğinizi buraya ekleyin.

Sayfanızı Doğrulayın

İçeriğiniz oluşturulduktan ve etiketlendikten sonra, sayfanın geçerli olduğunu doğrulamanın zamanı geldi. Test etmek için AMP Testi sitesine gidin. Sadece URL’nizi boş alana girin. Her şey yolundaysa, o zaman son aşamaya geçmeye hazırsınız!

AMP İçeriğinizi Dizine Alın


Son olarak, AMP içeriğinizi Google Search Console‘da dizine eklemek önemlidir .
Arama Görünümü altında Hızlandırılmış Mobil Sayfalar’ı tıklayın. Doğrulanmış olduktan sonra sayfalarınız burada görünmelidir. Bu olduğunda, indeksleme için gönderebilirsiniz.

[Toplam:3    Ortalama:3.7/5]

Sorry, no related articles to display.

Write a Comment

Pin It on Pinterest